I Scream Daddio by Sarah Lucas

UK

FAGS

The cigarettes, in case you’re wondering, are for titillation mostly. That is, gentle stimulation of a sexual kind. Of course a cigarette is a very fine thing in itself, smoked or otherwise. I’m particularly partial to the brown-tipped variety. In this case it works well with the brown wooden furniture and the white plaster of the women. It seems to me to add an irreverent, insouciant air. Doing something, but not doing too much – much like the operation of smoking itself. And, talking of musing, to resemble that moment when one lights up and contemplates the object at hand.

If you happen to be one of those people who feel that the sculptures would have been better without the cigarettes, well, I put them there for you too…

My conception for the show is that it should have the appearance of a dessert. A confection…

the sculptures are setted in a sea of custard. Crème Anglaise in other words. That’s one job for the yellow. It’s other mission is to flood the pavilion with sunlight and put everyone in a good mood. Still, the proof of the pudding is in the eating.

I

BIONDE

Le sigarette, nel caso ve lo stiate chiedendo sono perlopiù per titillare. Che è una stimolazione delicata di tipo sessuale. Certamente la sigaretta è una cosa molto fine di per sé, fumata o altro. Io ho un debole per quelle con la punta marrone. In questo caso vanno bene con i mobili di legno marrone e il gesso bianco delle donne. Mi pare che aggiungano un’aria irriverente, noncurante. Fare qualcosa, ma non fare troppo – proprio come l’atto di fumare in sé. E parlando del riflettere, somiglia a quel momento in cui uno accende e contempla l’oggetto nella mano.

Se per caso sei una di quelle persone che sente che le sculture sarebbero state meglio senza le sigarette, beh, le ho messe lì anche per te…

La mia concezione complessiva della mostra è che dovrebbe avere l’aspetto di un dessert. Un dolcetto…

Le sculture sono posizionate in un mare di crema pasticcera. Crème Anglaise, in altre parole. Questo è uno dei compiti del giallo. L’altra sua missione é di inondare il padiglione con la luce del sole e metter tutti di buon umore. Tuttavia, la prova del budino sta nel mangiarlo.