Little Owl Design

Uk

Bruce Wayland (USA) and Marcello De Simone (Italy) are based in Amsterdam, and formed Little Owl Design in 2009.

Removing their designs by a series of degrees from their original forms, De Simone/Wayland create a visual and physical transformation that artfully alters the perspective of both object and observer, resulting in unique, unexpected new images and aesthetic experiences that marry past, present and future.

The wallpaper collection includes following subjects:

Night Sky Dutch Sky Botanicals Herbarium

The glass collection is named Double Take. Made with borosilicate glass in the Czech Republic combining imagery of the eighteenth century with the latest technology in glass, Le Baiser is the first in a series of several designs.

One of a Kind selection is a unique ceramic selction that can be personalized. It is based on the concept of altereted perspectives.

I

Bruce Wayland (USA) e Marcello De Simone (Italy) vivono ad  Amsterdam, dove  nel 2009 hanno fondato la  Little Owl Design.

Ritagliando il loro design da diversi punti prospettici rispetto l’originale,  De Simone/Wayland creano una trasformazione  visiva e fisica che altera artificialmente la prospettiva dell’oggetto e dell’osservatore,  riconducendo ad immagini inaspettate ed esperienze estetiche  che si sposano con il passato, il presente e il futuro.

La collezione di carta da parati è composta dalle seguenti fantasie:

Night Sky Dutch Sky Botanicals Herbarium

La glass collection è denominata Double Take. Viene realizzata nella Repubblica Ceca con vetro borosilicato, combinando immagini del 18° secolo con le più avanzate tecnologie della lavorazione del vetro. Le Baiser è il primo di una serie di soggetti caratterizzati da una svariata gamma di design.

La selezione One of a Kind è una selezione di ceramiche unica nel suo genere che può essere personalizzata. Si basa sul concetto dell’alterazione prospettica.