Planta project-Il progetto planta

 

UK

Located in Balaguer, Lleida (North Eastern Spain), in the heart of a working industrial complex, PLANTA is much more than a building. It has been conceived as a meeting point for talent and creativity that is incorporated organically into its surroundings. The building, whose construction began in the second trimester of 2014, will be a multidisciplinary, productive space and the new flagship for the business group.

PLANTA is built in and from a quarry, following the contours of the hills that surround it. The façade, half buried in the earth, is inserted into the landscape and becomes the fixed reference point in a constantly changing environment. PLANTA is a place for reflection, knowledge and creation that brings together art, science, technology, social responsibility, environment and architecture.

http://www.fundacionsorigue.com/eng

I

Situato in Balaguer, Lleida, (Nord est della Spagna), al centro di un complesso industriale, PLANTA è molto più che un semplice edificio. È stato concepito per diventare un punto d’incontro per creativi, organicamente incorporato nell’ambiente circostante. L’edificio, la cui costruzione è iniziata nel secondo trimestre del 2014 è destinato a diventare uno spazio multidisciplinare e luogo di produzione, l’orgoglio del gruppo d’affari Sorigué.

PLANTA è costruito dentro una cava, seguendo i contorni degli altopiani circostanti. La parte frontale, seminterrata, si integra nel paesaggio, ed è punto di riferimento per un ambiente in continua trasformazione.

Planta è un luogo dove riflettere, apprendere e creare; dove l’arte, la scienza, la tecnologia, l’architettura, l’ambiente, la responsabilità sociale si integrano.